جستجوگر پیشرفته






تبلیغات مورد تایید سایت

...

Nobitex

  

✅  چرا نوبیتکس ؟

  

- نوبیتکس یک بستر امن و کاملاً بومی است که در آن می‌توانید بدون نگرانی از تحریم ها به خرید و فروش بیت کوین و سایر رمزارزها بپردازید.

- مهمترین ویژگی نوبیتکس ، قابلیت سفارش گذاری با قیمت مدنظر در یک بازار رقابتی می باشد. به همین دلیل بهترین قیمت خرید و فروش رمزارزها را در نوبیتکس خواهید یافت.

- همچنین بازار نوبیتکس به صورت 24 ساعته فعال بوده و امکان معامله در آن همیشه وجود دارد.

- نوبیتکس با تأییدیه معاونت فناوری ریاست جمهوری ، اولین بستر دانش بنیان مبادله رمزارزها در ایران است. 

- با ثبت نام از طریق لینک زیر ، 10 درصد کارمزد معاملات شما ، به صورت جایزه ، فوراَ به حساب کاربری شما عودت داده می شود:

  

  

🆔  https://nobitex.ir

  

  

...

 

طرز ساخت فرستنده صوتی با این فرستنده می‌توانید امواج FM را به رادیو، گوشی همراه و … انتقال بدهید. همانطور که در تصاویر می‌بینید، این فرستنده صوتی بسیار کوچک و اندازه یک باتری ۹ ولتی است.

 

این فرستنده صوتی درست مثل دستگاه‌هایی است که در فیلم‌ها برای ضبط مکالمات و جاسوسی استفاده میشود. البته این ساختنی فقط هدف آموزشی دارد و امیدواریم شما از آن برای اینکارها استفاده نکنید! برای استفاده از این فرستنده صوتی باید یک گیرنده FM هم داشته باشید. آن موقع می‌توانید یک ایستگاه رادیویی کاملاً دست ساز افتتاح کنید.

 

 

 

طرز کار این فرستنده بسیار ساده است و از تلفیق بسامدی (همان FM) برای انتقال سیگنال‌های صوتی ضبط شده با میکروفون استفاده میکند. برای تقویت سیگنال‌ها هم از یک فرستنده BC547 استفاده شده است. کوچک بودن فرستنده و منبع تغذیه اش باعث شده محدوده سیگنالی ۱۵ متری داشته باشد.

 

گام اول : وسایل مورد نیاز

 

قطعات مورد نیاز

 

  • فرستنده BC547
  • یک میکروفون
  • یک خازن متغیر ۴۷pf
  • یک القاگر (در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد)
  • مقاومت ۴٫۷K
  • مقاومت ۳۳۰ohm
  • خازن ۱n
  • خازن ۱۰p
  • باتری ۹ ولتی
  • LED

 

ابزار مورد نیاز

 

  • هویه
  • یک فرستنده FM (مثل گوشی موبایل)

 

گام دوم : قطعات بازیافتی

 

 

 

می‌توانید بیشتر قطعات مدار فرستنده صوتی را از بردهای قدیمی‌جدا کنید. فرستنده BC547 و میکروفون الکترونیکی و مقاومت‌ها از جمله این قطعات هستند. کافی است قطعات را با قلع کش از بردها جدا کنید و سپس آنها را تست کنید.

 

گام سوم : برد مدار چاپی

 

 

 

ابتدا باید برد مدار چاپی را در اندازه مناسب ببرید. برد باید به اندازه سطح بالای باتری ۹ ولتی باشد. ممکن است برد در ابتدا به نظر کوچک برسد اما همه قطعات رویش جا خواهند شد. بعد از بریدن برد، با کاغذ سنباده لبه‌هایش را صاف کنید.

 

سوراخ‌های بردی که استفاده می‌کنید باید کمی‌بزرگتر از معمول باشد تا پین‌های خازن متغیر داخلش فرو برود.

 

گام چهارم : میکروفون

 

 

 

برای اتصال میکروفون نیاز به چند پین نر هم دارید. نحوه نصب میکروفون با این پین‌ها در تصاویر مشخص است. اگر قصد دارید بجای پین از سیم استفاده کنید به کیفیت صدای فرستنده آسیب خواهید زد. در مراحل بعد باید برد را با چسب به باتری بچسبانید و اگر از سیم استفاده کنید، کیفیت صدا کم میشود. با لحیم کردن پین‌های نر میزان نویزهای فرستنده صوتی به شدت کاهش می‌یابد.

 

گام پنجم : مدار فرستنده صوتی

 

 

 

وقتی جای میکروفون و نحوه لحیم کردنش روی برد را مشخص کردید، می‌توانید سایر قطعات را اضافه کنید. تمام قطعات را طبق شماتیک بالا روی برد لحیم کنید. اگر می‌خواهید مدار فرستنده کوچک باشد، نباید بین قطعات فضای خالی بگذارید. برای ساخت القاگر هم از هشت دور سیم ۰٫۵ میلیمتری استفاده کنید. قطر هر دور سیم هم باید ۶ میلیمتر باشد.

 

برای ساخت آنتن فرستنده صوتی هم از یک تکه سیم نازک ۵ سانتیمتری استفاده کنید. می‌توانید کویل را CT کنید و آنتن را به وسطش لحیم کنید.

 

با اضافه کردن یک LED به برد هم متوجه می‌شوید که فرستده کی فعال است. البته اضافه کردن LED باتری را زودتر خالی میکند و به همین خاطر ما آن را حذف کرده ایم.

 

گام ششم : مدار را با چسب بپوشانید

 

 

 

بعد از اینکه همه قطعات را به برد لحیم کردید، باید آن را با چسب بپوشانید. با چسب برق تمام سطح برد را بجز میکروفون و خازن متغیر بپوشانید. باید این مرحله را درست انجام بدهید تا بتوانید در مرحله بعد پهنای باند را تنظیم کنید. لمس کردن مدار (بویژه کویل) باعث ایجاد نویزهای شدید می‌شود.

 

می‌توانید بجای چسب برق از هیت شرینک هم استفاده کنید. خوبی چسب این است که موقتی است و راحت تر باز میشود.

 

گام هفتم : پهنای باند را تنظیم کنید

 

پهنای باند فرستنده صوتی را تنظیم کنید

 

فرستنده صوتی آماده است و می‌توانید آن را روی پهنای باند مورد نیازتان تنظیم کنید. برای اینکار دو روش دارید :

 

  • استفاده از گوشی موبایل برای پیدا کردن سیگنال
  • تنظیم دستی خازن متغیر برای رسیدن به فرکانس

 

ما روش اول را توصیه می‌کنیم چون ساده تر و سریع تر است. گیرنده FM موبایل را روشن کنید و جستجوی خودکار باندها را روی موبایل شروع کنید. موبایل تمام کانال‌ها را اسکن میکند و کار شما این است که فرستده خودتان را در لیست پیدا کنید. جلوی فرستنده یک موزیک پخش کنید تا کارتان ساده تر بشود.

 

در روش دوم که کمی‌وقت گیر است، باید رادیو و فرستنده صوتی را روشن کنید. رادیو را روی یک کانال خاص تنظیم کنید و خیلی آرام خازن متغیر را تنظیم کنید. وقتی صدای موزیکی که جلوی فرستنده پخش میشود را شنیدید، کار تمام است. پهنای باند نمایش داده شده روی رادیو متعلق به فرستنده صوتی شماست.

 

فرستنده صوتی پرتابل آماده است

 

فرستنده صوتی آماده است

 



امتیاز :

ساخت ماشین نوشته شده در سه شنبه 12 مرداد 1395 ساعت 11:59
توسط : market

ارسال نظر برای این مطلب


کد امنیتی رفرش





Code Center
کلیه حقوق این سایت ، متعلق به rozblog می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است .